Byli jste už někdy na sociálních mediálních platformách a viděli jste tam značku, která odpovídala na otázky svých následovníků? Mohlo by se zdát, že mají na to armádu lidí, kteří vám odpovídají. Je to ale mnohem pravděpodobnější, že se setkáváte s technologií zvanou ChatGPT. Ta je stále více a více využívána v sociálních médiích jako nástroj pro zvýšení angažovanosti značky. Svět technologie se rychle vyvíjí a my potřebujeme držet krok s tímto rychlým tempem. I když se některé z nás o GPT-chatu pravděpodobně dozvěděly nedávno, já jsem se s touto technologií setkala již před několika lety, kdy Radim, můj manžel, pracoval na projektu na vysoké škole.
ChatGPT je umělá inteligence vytvořená firmou OpenAI. Co v překladu znamená GPT? Generativní model transformačního předtrénování, to je poměrně obtížné pojmenování! Ale důležité je vědět, že jde o systém, který umí generovat přirozený lidský jazyk. To znamená, že dokáže dodržovat kontext a vyjadřovat se tak, jak by se vyjadřoval člověk. Je to jako když moje dítě Vlastimil hraje s naším papouškem Karelem. Karel se snaží napodobovat Vlastimilovy zvuky a učí se tak komunikovat způsobem, kterému rozumíme.
Sociální média jsou dnes nedílnou součástí našeho života, ať už jde o osobní komunikaci nebo o marketing značek. ChatGPT má schopnost radikálně změnit způsob, jakým značky komunikují se svými následovníky. Protože lze zapojit do různých platforem jako Facebook, Twitter nebo Instagram, značky mohou získat vícerozmernejší a bohatší zážitek a dosáhnout na všechny jejich následovníky osobně. Je to jako kdybych mohla odpovědět na všechny komentáře, které dostanu na svém blogu, bez ohledu na to, kolik jich je. A já vím, jaké to je. S Radimem jsme uvažovali o nasazení podobné technologie na můj blog, ale zatím jsme se nedostali k tomu. Možná v budoucnu!
ChatGPT může značkám přinést řadu výhod. Odpovědi od ChatGPT mohou být personalizované a okamžité, což může zákaznickou zkušenost zlepšit o sto procent. Jako byste měli svůj vlastní digitální asistent, který může v reálném čase odpovídat na velké množství dotazů. A nejen to, může přizpůsobovat odpovědi, aby byly co nejrelevantnější pro konkrétního dotazovatele. Navíc je tato technologie schopná pracovat 24/7 bez přestávky, což je pro značky velmi výhodné.
Stejně jako jakákoliv jiná technologie, i ChatGPT má svá rizika. První z nich je spojené s tím, že tato technologie může generovat nevhodné odpovědi nebo obsah. Dalším potenciálním rizikem je možnost zneužití pro šíření dezinformací nebo manipulace. Proto je důležité nastavit odpovídající kontroly kvality a ujistit se, že odchycení odpovědi je na správné úrovni.
Budoucnost sociálních mediálních platform vypadá velmi vzrušujícím způsobem s rozvojem umělé inteligence a technologií jako je ChatGPT. Ačkoli je nás čeká mnoho výzev, představte si, jak by to mohlo zlepšit naši interakci na těchto platformách. Zatímco dnes se mnohé společnosti snaží zvládat nával komentářů a příspěvků od svých následovníků, ChatGPT jim může pomoci dosáhnout nové úrovně komunikace a angažovanosti. Nedovedu si představit, co by to znamenalo pro mojí značku a moje následovníky!
Ačkoli je ChatGPT stále relativně novým fenoménem v světě sociálních médií, je třeba jej brát vážně. Je před námi spousta práce s integrací a vývojem tohoto nástroje, ale potenciál pro zlepšení značkové angažovanosti je obrovský. Jsem nadšená vidět, jak se tento svět bude vyvíjet, a těším se na nové úrovně interakce se svými čtenáři. A třeba jednou uvidíte mě, jak využívám ChatGPT na svém blogu. Kdo ví?