Jistě už jste slyšeli o chatbotech a pravděpodobně jste si už hned u výrazu "chatbot" pomysleli na ten frustrovaný zážitek, kdy jste se snažili zacházet s robotem zákaznického servisu, který vás dokola posílal na webové stránky, aniž by porozuměl tomu, co vlastně chcete. Ale chtěla bych vás seznámit s novým typem chatbotu, který se jmenuje ChatGPT. Nejde o obyčejného bota, ale o špičkový AI model, který žene digitální marketing do nové éry.
ChatGPT je špičkový strojový učicí model vyvinutý firmou OpenAI. Může vést konverzaci ve stejném stylu jako člověk, dokáže odpovídat na otázky, psát dlouhé texty a dokonce předávat informace se stejným uvážením jako člověk. To vše dělá mnohem více intuitivním způsobem než jakýkoliv jiný chatbot, s kterým jste se dosud setkali. Už jen pro jeho schopnost podávat informace ve velmi přirozené formě by mělo být jasné, že ChatGPT představuje velký potenciál pro digitální marketing.
S ChatGPT můžete zákazníkům nabídnout interaktivní zážitek, který je pro ně relevantní a přesně na míru. Vezměme si jako příklad online obchod. Místo toho, aby zákazník proklikával webové stránky hledáním konkrétního produktu, může zákazník jednoduše napsat přímo ChatGPT, co hledá. A ChatGPT může odpovědět stejně jako skutečný prodavač - například: „Hledáte bílou košili ve velikosti M? Máme tuto možnost v sekci košile. Můžu vás tam přesměrovat, nebo máte nějaký další dotaz?“
Jeden z nejdůležitějších aspektů digitálního marketingu je obsahový marketing. Zde také ChatGPT exceluje. Je schopný generovat různé druhy obsahu - od blogových příspěvků až po sociální média. Může například vytvářet zajímavé a originální příspěvky pro vaše sociální média, což ušetří váš čas a zároveň zajišťuje, že váš obsah je stále svěží a atraktivní.
ChatGPT je schopen generovat obsah, který je přirozený, autentický a přesně na míru potřebám svého publika. Protože je schopen učit se a přizpůsobovat se komunikaci se svými uživateli, může vytvářet jedinečný a osobní obsah pro každého jednotlivce. To je obzvlášť důležité v dnešní době, kdy se zákazníci chtějí cítit jako jedineční jednotlivci, nikoli jen další čísla ve statistikách prodeje.
SEO neboli optimalizace pro vyhledávače je důležitým činitelem v digitálním marketingu. A co může být lepšího, než mít narativní obsah vytvořený AI, který respektuje klíčová slova a fráze, které vám pomohou získat lepší výsledky vyhledávání? ChatGPT může vytvářet obsah nejen pro sociální média, ale také pro vaše webové stránky nebo blog, který je SEO optimalizován.
Možná si říkáte, že tohle všechno zní moc hezky, ale jak to funguje v praxi? No, můj manžel Otakar se rozhodl provést experiment, jak by ChatGPT mohl ovlivnit naše marketingové strategie. Otakar provozuje malý online obchod s ručně vyrobenými šperky. Do doby, než jsme objevili ChatGPT, nám významně chyběla personalizace na našem webu. Ale když jsme začali ChatGPT používat, věci se dramaticky změnily.
ChatGPT přináší do digitálního marketingu svěží vítr a otevírá nový svět možností. Je to nástroj, který by mohl revolucionizovat způsob, jakým komunikujeme se svými zákazníky. Ale, jako každý nástroj, je důležité ho používat správně. Důležité je, aby byl používán v souladu s etickými normami a nebyl zneužit. Jako zásadní doporučuji všem, kdo chtějí využít potenciál ChatGPT, aby pochopili, jak funguje, a pak ho použili k posílení svých marketingových strategií, nikoli k nahrazení lidského prvku. V konečném důsledku je to stále o spojení lidí, i když to děláme pomocí AI technologie.